[PROG] compatibile versoepeling

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#16 » Sun Jan 07, 2007 12:22 pm

Jay Jay wrote:
Jerre wrote:Think again :)

Nieuw sinds dit jaar postte Aricks op BB wat pdf's hieromtrent
Ik dacht dat hij die gepost had op aanvraag van een aantal studenten, ter aanvulling van de nogal vage uitleg in de Computersystemen-cursus.

Kan zijn dat hij de basics erover vraagt, maar echt in detail gaan uitleggen zal wel niet hoeven.

Denk ik :P
Ik heb gehoord toen enkele studenten om die pdf's vroegen louter ter extra informatie, omdat de uitleg die Arickx gaf nogal snel en onduidelijk overkwam.

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#17 » Sun Jan 07, 2007 1:59 pm

wat zijn de nadelen van de versoepeling? das ook zo een vraag ergens
jie
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

Phil
Posts: 100

Post#18 » Sun Jan 07, 2007 2:25 pm

da zijn de gevaren da ge bedoelt?

Bv. Als je een longint toekent aan een real variable kan je een groot deel van zijn nauwkeurigheid verliezen (sta ergens in de cursus dat de REAL een slechte benadering heeft in oberon..).

en nog een versoepeling:

s: SHORTINT;
i: INTEGER;
l: LONGINT;
r: REAL;
lr: LONGREAL;

1) l MOD s LONGINT
2) 1.0 / s REAL
3) i - lr LONGREAL
4) i * r REAL
5) r DIV i COMPILATIEFOUT!
6) 1 / lr LONGREAL

bij regel 2 wordt dit automatisch omgevormd naar ene REAL variabele.


btw.. welke plaats nemen de compatibiliteitseigenschappen in bij formele procedure hoofdingen?

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#19 » Sun Jan 07, 2007 4:35 pm

daar kunt ge twee dinge op antwoorde eh...
als ge bedoelt op de parametertoestande, kort samengevat voor variabele: same type, voor waarde: assignment compatible, maar daar zijn nog wa uitzonderinge op (arraycompatibel enz, maar da sta vrij duidelijk in de slides...)
ge kunt da natuurlijk ook opvatte als wanneer 'matchen' twee formele procedurehoofdingen? (dus wanneer zijn twee procedures assignment compatible me mekaar).
Da komt der kort gezegd op neer da de formele hoofdingen hetzelfde moeten zijn op de identifier na (en natuurlijk mogen de parameters van p2 een uitbreiding zijn in het geval van p1 := p2 geloof'k)

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

cron