[Calculus] Betrekking van Parseval

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Shinta
WOZ

Betrekking van Parseval

Post#1 » Sun May 21, 2006 5:01 pm

Kan iemand mij ff uitlegge wa da precies is want keb toen precies ni zo goe opgelet.

EagleEye812

Post#2 » Sun May 21, 2006 5:04 pm

Het is hetzelfde als de "Fourier Convergence Theorem" op p.5, maar wij hebben er denk ik nog een 2e puntje aan toegevoegd, if that helps

Nickman

Post#3 » Sun May 21, 2006 7:07 pm

En wat is daar eigenlijk het nut van? ik zie het alleszinds niet :s

Shinta
WOZ

Post#4 » Sun May 21, 2006 7:14 pm

EagleEye812 wrote:Het is hetzelfde als de "Fourier Convergence Theorem" op p.5, maar wij hebben er denk ik nog een 2e puntje aan toegevoegd, if that helps
ja idd, da convergentieding kennek, ma dan staat der nog een formule zelf bij geschreve ma kweet ni wa da is

Nickman

Post#5 » Sun May 21, 2006 7:28 pm

Hebde de formule of niet?
Die staat op mijn formularium...

Maar ik kan mij echt niet inbeelden wat het nut er van zou kunnen zijn... :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Shinta
WOZ

Post#6 » Sun May 21, 2006 7:32 pm

Nickman wrote:Hebde de formule of niet?
Die staat op mijn formularium...

Maar ik kan mij echt niet inbeelden wat het nut er van zou kunnen zijn... :?: :?: :?: :?: :?: :?:
keb ze, ma kweet et nut er ok ni van, das net de vraag

Yo_rik

Post#7 » Mon May 22, 2006 11:56 am

De betrekking van Parseval is alleen dat 2de puntje denk ik. Ze kan gebruikt worden om de som van bepaalde reeksen te berekenen.

Voorbeeld dat we in de les gedaan hebben:
De betrekking van Parseval toepgepast op de blokfunctie (square wave), geeft de som van de reeks 1/n² voor oneven n = Pi²/8. Daaruit hebben we dan de som van de reeks 1/n² voor alle n = Pi²/6 gevonden.

Shinta
WOZ

Post#8 » Mon May 22, 2006 12:35 pm

Yo_rik wrote:De betrekking van Parseval is alleen dat 2de puntje denk ik. Ze kan gebruikt worden om de som van bepaalde reeksen te berekenen.

Voorbeeld dat we in de les gedaan hebben:
De betrekking van Parseval toepgepast op de blokfunctie (square wave), geeft de som van de reeks 1/n² voor oneven n = Pi²/8. Daaruit hebben we dan de som van de reeks 1/n² voor alle n = Pi²/6 gevonden.
merci ^^

Return to “1ste Bachelor”