[CGR] ZBuffering met driehoeken

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Flipper
Posts: 193

[CGR] ZBuffering met driehoeken

Post#1 » Thu May 02, 2013 8:23 pm

Voor computer graphic ben ik bezig aan ZBuffering met driehoeken, en daar schnapff ich er niets van de uitleg in de cursus en de slides van de practicum is al evenmin behulpzaam met "zie cursus p.38-40" :facepalm:

Gegeven is dus de volgende geprojecteerde punten (van een driehoek):
, ,

En dan moet ge dus vervolgens de maximale en minimale y waarden van die A, B en C vinden. Volgens de cursus, als ik het goed begrepen heb, zijn de y waarden die ge moet evalueren in de onderstaande expressie:


en


voor alle Yi's die daaraan voldoen moet ge dan de en op magische wijze vinden en daarna moet ik een aspirientje :facepalm:

Is er een :woz: hier die toevallig cursus CGR in de hand heeft en het kan uitleggen in een begrijpelijkere taal, ik snap hier geen zeik van :shock:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron