[DW] onderscheidbare ballen in identieke dozen.

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Teun
Posts: 216

[DW] onderscheidbare ballen in identieke dozen.

Post#1 » Thu Jan 11, 2007 2:05 pm

Wie me wil helpe, pak even je boek op pagina 370 en 371 erbij. Het opstellen van de formule hebben we dan wel niet in de les gezien, maar ik denk wel dat we ze moeten kennen. (iemand die dit kan tegenspreken?).

Mijn vraag. Op pagina 371 wordt er een oplossing gegeven voor T(b,j). Waar komt die zo plots vandaan? Er staat dat je de oplossing kan vinden bij [17, Supplement].

Waar is dat?
Last edited by Teun on Thu Jan 11, 2007 2:33 pm, edited 1 time in total.

Phil
Posts: 100

Post#2 » Thu Jan 11, 2007 2:11 pm

das wel een zotte formule, kdenk ni dat em die zal vragen eigelijk :? :shock:

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#3 » Thu Jan 11, 2007 2:24 pm

Phil wrote:das wel een zotte formule, kdenk ni dat em die zal vragen eigelijk :? :shock:
Jij hoopt dat :)

(zie tuyaux)

Jerre
Posts: 22

Post#4 » Thu Jan 11, 2007 2:27 pm

ik volg precies niet, op pagina 170 - 171 is (bij mij ;) ) inductie, en geen ballen en dozen

Teun
Posts: 216

Post#5 » Thu Jan 11, 2007 2:33 pm

Sry 370 en 371.

Teun
Posts: 216

Post#6 » Thu Jan 11, 2007 2:39 pm

JoeriFranken wrote:
Phil wrote:das wel een zotte formule, kdenk ni dat em die zal vragen eigelijk :? :shock:
Jij hoopt dat :)

(zie tuyaux)
Dat si een anere formule die daar gevraagd wordt.

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#7 » Thu Jan 11, 2007 3:11 pm

de sterling getallen van de tweede soort, die formule moesten wij niet vanbuiten kennen.

en die afleiding, das gewoon zo eerst doen ze da voor algemeen geval maar omda da een u!-1 correspondentie is gaan ze da delen en om alle mogelijkheden te hebben gaan ze da sommeren..sni zo moelek ze
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

Teun
Posts: 216

Post#8 » Thu Jan 11, 2007 3:19 pm

zarry wrote:de sterling getallen van de tweede soort, die formule moesten wij niet vanbuiten kennen.

en die afleiding, das gewoon zo eerst doen ze da voor algemeen geval maar omda da een u!-1 correspondentie is gaan ze da delen en om alle mogelijkheden te hebben gaan ze da sommeren..sni zo moelek ze
De 'algemene afleiding' snap ik wel. Maar een aspectje eraan niet. T(b,j) is gedefinieerd als het aantal manieren om b onderscheidbare ballen in u identieke dozen te stoppen, zonder lege dozen.

Dit is gelijk aan

Waarom?

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#9 » Sat Jan 13, 2007 1:28 am

Teun wrote:Dit is gelijk aan

Waarom?
hoe da juist zit weet ik ni ma tkomt erop neer da ge al de combinaties afgaat door ipv u^k/u! (ge hebt dan 't probleem da ge dinges teveel telt omdat da geen (niet altijd) u!-1 correspondentie is..) te doen doet ge da via T en laat ge dus u varieren van 0 tot u ge ziet wsl wel het principe van inclusie-exclusie. ge gaat nu het aantal combinaties om i^k (i=0..u) te maken tellen en de dubbelen trekt ge er van af en die ge door 't aftrekken teveel aftrok telt ge er bij (die -1). maar da moeste we dus ni kenne e, dacht ik.......
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#10 » Sat Jan 13, 2007 3:31 am

nope, ni kenne die handel

Phil
Posts: 100

Post#11 » Sat Jan 13, 2007 10:34 am

Adelbert wrote:nope, ni kenne die handel
denk ik ook, volgens mij moet ge enkel van die bewijzen de b identieke ballen in u onderscheidbare dozen kennen.. met die b+u-1 dus

maar ik weet het ook ni zeker he :) das iig het enigste da ik heb geleerd van die bewijzen.

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#12 » Sat Jan 13, 2007 10:53 am

Die heeft em iig gevraagd vorig jaar 2e zit (dus dezelfde van op den tuyaux)
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#13 » Sat Jan 13, 2007 2:39 pm

EagleEye812 wrote:Die heeft em iig gevraagd vorig jaar 2e zit (dus dezelfde van op den tuyaux)
nu niet meer :D die heeft da gezei da ge da nie moest kenne dus moete da ni kenne die forumules van da van de sterling gedoe de rest natuurlijk wel e :) jie
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

Phil
Posts: 100

Post#14 » Sat Jan 13, 2007 2:46 pm

zarry wrote:
EagleEye812 wrote:Die heeft em iig gevraagd vorig jaar 2e zit (dus dezelfde van op den tuyaux)
nu niet meer :D die heeft da gezei da ge da nie moest kenne dus moete da ni kenne die forumules van da van de sterling gedoe de rest natuurlijk wel e :) jie
maar ik denk da EagleEye mijn post bedoelde eigenlijk :)

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#15 » Sat Jan 13, 2007 3:30 pm

jaja, standaard forum gewoontes, als er geene [quote ] tag staat, ben ik aan het replien op de laatst gezette post e zwarry ;)
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron