Moderator: Praesidium
1d?:Julie wrote:Zoudt ge mssn eens kort kunnen zeggen dan wat ge hebt bij 1d en 2c van de korte vraagjes please?
Volgens mij klopt dit niet. Wanneer we 2degraadsvgl invullen, krijgt men uiteindelijk:christophe wrote:e)
Vul alles in en dan wordt het een 2de graadsvgl in t:
(het is maar voor 1 pixel! ik laat de puntjes weg op foton snelheid)
(Ngt)^2 - 9t(Ng + Nb) - 81 = 0
t = 602.5 seconden
bert_cuypers wrote:Volgens mij klopt dit niet. Wanneer we 2degraadsvgl invullen, krijgt men uiteindelijk:christophe wrote:e)
t = 602.5 seconden
2,5E-3 t^2 - 1,35t - 81 = 0
Uitrekenen (mbv rekenmachine of course!) levert:
t1=594,5s
t2=-54,5s
Negatieve tijd kan niet, dus bijgevolg moet je minstens 594,5s integreren om een S/N=3 te verkrijgen...
Twor tijd da et gedaan is, ge hebt gelijk stoffel!christophe wrote:bert_cuypers wrote:Volgens mij klopt dit niet. Wanneer we 2degraadsvgl invullen, krijgt men uiteindelijk:christophe wrote:e)
t = 602.5 seconden
2,5E-3 t^2 - 1,35t - 81 = 0
Uitrekenen (mbv rekenmachine of course!) levert:
t1=594,5s
t2=-54,5s
Negatieve tijd kan niet, dus bijgevolg moet je minstens 594,5s integreren om een S/N=3 te verkrijgen...
HAHA Bertje dat is toch krak hetzelfde, gij of ik hebben gewoon andere afrondingen gemaakt en ik heb de negatieve tijd niet eens vernoemt.
Kan iemand g) proberen uit te leggen want ik zie niet goed in hoe die op te lossen.
Wat zijn wij hier mee? Dat staat toch ook in de cursus?Pieter Taels wrote:http://en.allexperts.com/q/Astrophysics ... tellar.htm
Ik denk dat qc gewoon de lading in het centrum is, want hij gebruikt altijd c als index voor centrum.christophe wrote:Kan iemand uitleggen wat er gaande is op p34 boven 5.9
F = mqc wat is qc? en is F nu flux of lichtkracht
ergens gebruikt hij ook H = F/(4pir²) dus F is lichtkracht?
Ik dacht dat je dit had:christophe wrote:Kan iemand uitleggen wat er gaande is op p34 boven 5.9
F = mqc wat is qc? en is F nu flux of lichtkracht
ergens gebruikt hij ook H = F/(4pir²) dus F is lichtkracht?
don't bother man.... Ik heb me daar dinsdag bijna 3 uur op dood gestaard.... Ik snap daar ook niets vanchristophe wrote:F = massa * lading??
Hoe kan dat nu?
Ik denk niet dat het lading is? Dat zou nergens op slagen, wat heeft de lading nu met flux te maken?
Het moet iets van dimensie s^-3 zijn als F lichtkracht en van dimensie m^2 s^-3 als F flux.
Pff, heeft iemand de Lane-Emden vergelijking kunnen afleiden? Ik kom daar niet op als ik begin van de toestandsvgl en de hydrostatische evenwichtsvgl.
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests