[Game] Zeeslag - Dagelijkse rondes, tot 9u 's ochtends
Posted: Mon Jan 03, 2011 5:39 pm
Doel van het spel:
Roei al je tegenstanders uit door ze naar de kelder van de oceaan te bombarderen!
De regels:
Iedere speler beschikt over 2 schepen, 1 van 5 vakjes en 1 van 3 vakjes lang, deze hebben een voorkant en een achterkant.
Deze schepen staan ergens willekeurig opgesteld op een 25x25 grid. (door mij bepaald in het begin van het spel)
Enkel de speler zelf kent de exacte locatie. (bij twijfel, kan je mij altijd een PM sturen om de locatie op te vragen)
Dit betekent dus dat de schepen van ALLE spelers op dezelfde grid staan opgesteld, zoals in het "echte leven".
Tijdens een beurt mag je 2 dingen doen:
* 1 van je schepen bewegen. Dit betekent dat je een schip 1 vakje vooruit laat varen of het laat draaien rond zijn middelpunt. (Als een schip door te draaien rond zijn middelpunt buiten het gebied zou komen te liggen, wordt het, na draaien, automatisch het benodigde aantal vakjes verschoven zodat het tegen de rand van het gebied ligt, maar niet erbuiten.)
* een schot afvuren met ieder schip. Echter, schepen hebben maar een beperkte range, het kleine schip kan slechts maximaal 3 vakjes ver schieten (in eender welke richting), het grote schip 5 vakjes ver (in eender welke richting). (Diagonaal telt als 2 vakjes).
Wat je doet post je expliciet in de topic, bvb:
Speler A zegt: ik beweeg mijn grote schip en ik vuur een schoten af op B22 en L14. Tegenstanders weten nu dus dat de schepen van speler A ergens in de buurt van B22 en L14 liggen.
Speler B zegt: ik draai mijn kleine schip en ik vuur een schot af op X08. Tegenstanders weten nu dus dat er een schip van speler B in de buurt van X08 ligt, maar hebben geen idee waar het andere schip ligt.
Volgorde speelt een rol, als iemand eerst schiet en je wordt geraakt, helpt het niet om je schip daarna te verplaatsen!
Na elke beurt zeg ik op welke plaatsen er schepen geraakt zijn en van wie deze schepen zijn. Ook als een schip volledig gezonken is, wordt dit meegedeeld (in de topic, voor iedereen zichtbaar).
Speciale gebeurtenissen
* Als de achterkant van het schip geraakt wordt (het laatste vakje), is de motor geraakt en kan het schip niet meer bewegen. Het kan blijven schieten tot het volledig vernietigd is.
* Als een schip bewogen wordt en een ander schip rechtstreeks raakt (niet diagonaal), wordt er in de topic geplaatst: "een schip van speler C en een schip van speler E zijn tegen elkaar gebotst."
* Als echter twee schepen hetzelfde vakje innemen, dan zijn ze beiden kapot op dit vakje!
De winnaar is uiteraard degene die het laatst overblijft.
Samenwerken
Je kan officieel of onofficieel samenwerken met andere spelers. Als je officieel samenwerkt (in de topic verklaart dat je samenwerkt), dan win je allebei/allemaal als 1 van de samenwerkende spelers als laatste overblijft, maar ook als er 2 of meer spelers overblijven die allemaal tot het samenwerkende kamp behoren.
Ook onofficieel samenwerken kan (achter de schermen), maar hierbij ben je uiteraard niet beschermd.
Een speler kan ten allen tijde (voor het einde van het spel) eenzijdig de samenwerking met anderen opzeggen.
Je mag maximaal met 25% (naar boven afgerond) van de spelers officieel samenwerken.
Dit betekent dat je met 3 spelers mag samenwerken.
Ingeschreven spelers:
1. Manfr3d (beide schepen intact)
2. Joachim (wiskunde) (1 keer gecrasht)
3. Nynek (2 keer geraakt)
3. gl3nn (2 keer geraakt)
5. Pedro (1 keer gecrasht, 1 keer geraakt)
6. Robbe (3 keer geraakt)
7. NecRock (1 keer geraakt, 2 keer gecrasht)
8. Fristi (klein schip gezonken)
8. Sander (klein schip gezonken)
10. Joachimvdh (2 keer geraakt (groot schip), klein schip gezonken)
11. Stanny (1 keer geraakt, 1 maal gecrasht (groot schip), klein schip gezonken)
Roei al je tegenstanders uit door ze naar de kelder van de oceaan te bombarderen!
De regels:
Iedere speler beschikt over 2 schepen, 1 van 5 vakjes en 1 van 3 vakjes lang, deze hebben een voorkant en een achterkant.
Deze schepen staan ergens willekeurig opgesteld op een 25x25 grid. (door mij bepaald in het begin van het spel)
Enkel de speler zelf kent de exacte locatie. (bij twijfel, kan je mij altijd een PM sturen om de locatie op te vragen)
Dit betekent dus dat de schepen van ALLE spelers op dezelfde grid staan opgesteld, zoals in het "echte leven".
Tijdens een beurt mag je 2 dingen doen:
* 1 van je schepen bewegen. Dit betekent dat je een schip 1 vakje vooruit laat varen of het laat draaien rond zijn middelpunt. (Als een schip door te draaien rond zijn middelpunt buiten het gebied zou komen te liggen, wordt het, na draaien, automatisch het benodigde aantal vakjes verschoven zodat het tegen de rand van het gebied ligt, maar niet erbuiten.)
* een schot afvuren met ieder schip. Echter, schepen hebben maar een beperkte range, het kleine schip kan slechts maximaal 3 vakjes ver schieten (in eender welke richting), het grote schip 5 vakjes ver (in eender welke richting). (Diagonaal telt als 2 vakjes).
Wat je doet post je expliciet in de topic, bvb:
Speler A zegt: ik beweeg mijn grote schip en ik vuur een schoten af op B22 en L14. Tegenstanders weten nu dus dat de schepen van speler A ergens in de buurt van B22 en L14 liggen.
Speler B zegt: ik draai mijn kleine schip en ik vuur een schot af op X08. Tegenstanders weten nu dus dat er een schip van speler B in de buurt van X08 ligt, maar hebben geen idee waar het andere schip ligt.
Volgorde speelt een rol, als iemand eerst schiet en je wordt geraakt, helpt het niet om je schip daarna te verplaatsen!
Na elke beurt zeg ik op welke plaatsen er schepen geraakt zijn en van wie deze schepen zijn. Ook als een schip volledig gezonken is, wordt dit meegedeeld (in de topic, voor iedereen zichtbaar).
Speciale gebeurtenissen
* Als de achterkant van het schip geraakt wordt (het laatste vakje), is de motor geraakt en kan het schip niet meer bewegen. Het kan blijven schieten tot het volledig vernietigd is.
* Als een schip bewogen wordt en een ander schip rechtstreeks raakt (niet diagonaal), wordt er in de topic geplaatst: "een schip van speler C en een schip van speler E zijn tegen elkaar gebotst."
* Als echter twee schepen hetzelfde vakje innemen, dan zijn ze beiden kapot op dit vakje!
De winnaar is uiteraard degene die het laatst overblijft.
Samenwerken
Je kan officieel of onofficieel samenwerken met andere spelers. Als je officieel samenwerkt (in de topic verklaart dat je samenwerkt), dan win je allebei/allemaal als 1 van de samenwerkende spelers als laatste overblijft, maar ook als er 2 of meer spelers overblijven die allemaal tot het samenwerkende kamp behoren.
Ook onofficieel samenwerken kan (achter de schermen), maar hierbij ben je uiteraard niet beschermd.
Een speler kan ten allen tijde (voor het einde van het spel) eenzijdig de samenwerking met anderen opzeggen.
Je mag maximaal met 25% (naar boven afgerond) van de spelers officieel samenwerken.
Dit betekent dat je met 3 spelers mag samenwerken.
Ingeschreven spelers:
1. Manfr3d (beide schepen intact)
2. Joachim (wiskunde) (1 keer gecrasht)
3. Nynek (2 keer geraakt)
3. gl3nn (2 keer geraakt)
5. Pedro (1 keer gecrasht, 1 keer geraakt)
6. Robbe (3 keer geraakt)
7. NecRock (1 keer geraakt, 2 keer gecrasht)
8. Fristi (klein schip gezonken)
8. Sander (klein schip gezonken)
10. Joachimvdh (2 keer geraakt (groot schip), klein schip gezonken)
11. Stanny (1 keer geraakt, 1 maal gecrasht (groot schip), klein schip gezonken)