NACHT 2
In de oude tijden :woz: , toen de dieren nog spraken, had het vee van de boerderij Gitte kunne waarschuwen voor het aanstormende gevaar. De vriendelijke boerin werd samen met haar ganse veestapel geslacht op een niet al te kosjer manier door de overgebleven wolven. Hoewel ze een voorgevoel had, was ze niet in staat zichzelf te beschermen tegen de woeste beesten die haar naar een andere wereld hielpen.
Slachtoffer: Gitte
Rol: beschermengel
DAG 2
Wannes 5 (4 stemmen + 1 strafstem)
Senne 3 (3 stemmen)
Manfred 1 (1 strafstem)
Slachtoffer: Wannes
Rol: heks
De RP-prijs gaat vandaag naar Robbe
NACHT 1
Geen bewuste tips in de tekst deze keer, de reden lees je in de tekst.
Het was een bewogen nacht. De wolven beseften dat ze een volgende dag misschien wel eens zelf vermoord konden worden en besloten om vanaf nu elke nacht een burger te doden. Maar ze waren niet alleen. Ook de gluiperige wererat was op pad en de heks besloot om iemand te beheksen in de hoop deze persoon tegen te werken. Ondertussen brandde ook in enkele andere huizen nog licht waar de bewoners hun magische krachten aanspraken om iemand te beschermen of te kijken in de zielen van levenden in de hoop hun ware natuur te vinden.
Het was al laat toen de wolven, die de ganse nacht op de loer hadden gelegen, hun slachtoffer besprongen. Met een woeste kreet vlogen ze op hem af, maar net op dat moment struikelde hun leider en viel hij languit op zijn wolvenbek. Het verschrikte slachtoffer zag de wolven en vluchtte weg naar de veiligheid van zijn woonst. Zo zag het niet dat vanuit het donker de wererat op de half verdoofde weerwolvenleider sprong en hem hard in de nek beet. De kreet van beiden weergalmde door het bos toen hun bloed zich vermengde en ze allebei stierven.
Slachtoffer: Stanny
Rol: weerwolf
Slachtoffer: NecRock
Rol: wererat
DAG 1
De geest van Math Wolf IX vliegt rond in furie, woest over die lafaards die nagelaten hebben hem te wreken!
Eén voor één raakt hij hun zielen aan, Robbe de bergbeklimmer, Brambeer de jager, Gitte de boerin, gl3nn de schrijnwerker, NecRock de grafdelver, Nynek de oorlogsheld en slimmy de oude grijsaard, tot ze van hun diepste levenskrachten beroofd worden en ze voelen dat één keer meer zich niet uitspreken dodelijk zal zijn! (voor Manfred maak ik bewust een uitzondering omdat hij nog gestemd heeft voor ik zelf gepost heb en ook actief was tijdens de dag.)
Stemmen:
Brambeer: 3 (2+1 strafstem)
Slimmy: 2 (1+1 strafstem)
Robbe: 1 (1 strafstem)
gl3nn: 1 (1 strafstem)
Nynek: 1 (1 strafstem)
Gitte: 0 (1 strafstem + 1 bonusstem)
NecRock: 0 (1 strafstem + 1 bonusstem)
Manfred: -1 (1 bonusstem)
Senne: -1 (1 bonusstem)
Stanny: -1 (1 bonusstem)
Wannes: -1 (1 bonusstem)
Slachtoffer: Brambeer
Rol: magiër
Ik ga ook elke dag een (subjectieve) award uitdelen voor de posts die ik tot op dat moment (alle vorige dagen meegenomen) persoonlijk het beste vond.
De persoon die deze prijs krijgt, mag mij contacteren en éénmalig een kracht naar keuze op een moment naar keuze gebruiken. (bvb: een keer zichzelf beschermen, een keer ziener, 1 nacht iemand beheksen, een dag de stem laten dubbel tellen, ... Enkel een weerwolf kill mag niet.)
Om deze award te kunnen winnen, moet je nog in leven zijn en een stem hebben uitgebracht.
Iedere speler kan de award slechts 1 keer winnen in het hele spel.
Voor vandaag was de keuze moeilijk, maar gaat de award naar Wannes
NACHT 1
Wat tips betreft, maak ik het mezelf gemakkelijk deze versie. Er zit 1 bewuste tip in naar elke weerwolf, voor de rest schrijf ik gewoon een enthousiast tekstje met veel bijzinnen en details waardoor er onbewust minstens 10 random andere tips in komen te zitten.
De avond viel zoals elke avond in het pitoreske dorpje Wakkerdam, een klein plaatsje in het noorden van het grote Matwulvia. Eén voor één gingen de lichten uit in alle huisjes tot enkel het licht van het stadhuis waar de plichtsgetrouwe burgervader noest aan het werk was, nog brandde.
Math Wolf IX was een rijke edelman die afstamde van een roemrijk geslacht dat vele burgemeesters had geleverd, allen door eenzelfde wreed lot getroffen en door weerwolven vermoord. Ondanks de jarenlange rust in het dorp, wist hij dan ook wat hem te wachten stond. Als statisticus wist hij dat 8 opeenvolgende moorden geen toeval konden zijn, ooit zouden ze ook voor hem komen.
Toen de wolven die nacht woest zijn kantoor binnen vielen, glimlachte hij triest. Hij was hen op het spoor gekomen en wist dat ze hem niet in leven zouden laten. Zijn opvolger was reeds in het geheim aangeduid en zijn werk was gedaan. Nog voor de wolven een klauw naar hem konden uitsteken, nam hij zijn pistool, zette hij het tegen zijn hoofd en haalde hij de trekker over. "De vloek is gebroken, het geslacht Math Wolf is gered," waren zijn laatste woorden voor de kogel zijn brein tot moes herleidde.
Slachtoffer: Math Wolf
Rol: burgemeester
Nieuw in deze versie:
* De regels zijn opnieuw uitgeschreven om ze overzichtelijker te maken en enkele zaken zijn iets anders: lees ze opnieuw voor de duidelijkheid!
* Omdat ik (en ik weet enkele anderen ook) het erg leuk vonden dat een aantal mensen sterk "in character" speelden vorige versie, geldt volgende regel: Als je gedurende een dag al je posts in character schrijft (en dit er minstens 3 zijn), krijg je een "bonusstem", i.e. dit is 1 stem minder dan je effectief krijgt.
Character:
Iedereen die wil meedoen, plaats een bericht in deze topic met
PLAYER: Bij voorkeur je forumnaam
HISTORY: Tekst van minstens 100 woorden (dat is ruwweg een zestal lijnen) waarin je de inwoner van het dorp beschrijft die jij zal spelen in het spel. Dit karakter moet mens zijn en mag alle mogelijke leeftijden met voldoende mentale capaciteiten hebben (iets tussen 12 jaar en niet al te dement bejaard).
De tekst is nodig om de aanwijzingen mogelijk te maken, een langere tekst betekent dat er gemakkelijker foutieve hints gevonden kunnen worden (false positives), een kortere tekst betekent dat eventuele echte hints duidelijker zullen zijn (minder false negatives). Geen van beiden zou dus een voordeel mogen bieden. Kopiëren van vorige weerwolven mag.
De rollen zullen somewhat random worden toegewezen (ik hou controle). Omdat mensen zonder speciale rol vaak sneller afhaken, zal iedereen ook in deze versie een speciale rol krijgen (zie ook weerwolven 7 en weerwolven 8).
Uitgebreid spelverloop
Elke speler krijgt een rol (soms meerdere, zie eerdere versies) van de spelleider aan het begin van het spel:
1) burger of
2) weerwolf
Het doel van het spel is om de andere groep uit te moorden.
Het spel kent twee fases:
1) De dagen
*Overdag is het de bedoeling om met elkaar te discussiëren en om te uit te vinden wie de weerwolven zijn. Aan het einde van de dag wordt er gestemd. 's Avonds zal dan de persoon die de meeste stemmen tegen kreeg, gelyncht worden, deze kan helaas niet meer meedoen aan het spel. Zijn of haar rol wordt op dat moment ook bekend gemaakt. Bij een gelijkspel, mag de burgemeester kiezen wie er sterft (keuze uit alle spelers, niet enkel degene die gelijk staan).
* Als er gestemd wordt, doe je dit met Official vote: de naam van je verdachte, in het vet. Bijvoorbeeld: Official vote: Math Wolf
Stemmen mag je doen wanneer je maar wil (tijdens de dag uiteraard), maar het is beter om dit pas tegen het einde van de dag te doen en eerst te discussiëren over de tips.
Indien iemand misleidend probeert te stemmen (eerst niet vet zetten, daarna in vet op iemand anders stemmen, stem wijzigen, ...), krijgt deze persoon een strafstem.
* Iedereen MOET stemmen. 1 keer niet stemmen, geeft je een strafstem, 2 keer niet stemmen is instant death.
* Je moet tijdens de dag mee discussiëren. Mensen die niet mee discussiëren of zich afzijdig houden, kunnen een strafstem krijgen. Dit wordt subjectief door mij beslist en duidelijk aangekondigd in de topic. Hiertegen is geen protest mogelijk.
2) De nachten
* 's Nachts "slaapt" het gehele dorp en zijn er enkele speciale rollen (waaronder de weerwolven) die handelingen mogen doen. De belangrijkste is hierbij de keuze van de weerwolven wie ze willen vermoorden.
* Tijdens de nacht sturen speciale rollen een bericht naar mij:
- voor de weerwolven: wie willen ze vermoorden (1 bericht, overleg eerst en 1 iemand stuurt het bericht)
- voor andere speciale rollen: zie instructies later in deze post
Dit kan via PM, via mathwolf @ winak . be, mail of chat, via SMS voor zij die mijn GSM-nummer hebben, in persoon als je me tegenkomt op een activiteit, of via eender welke andere weg waarlangs je mij kan bereiken.
Elke keer als er iemand vermoord wordt door de weerwolven, begint de volgende dag met een tekst met daarin een aantal tips waarvan er meer dan de ratio van het aantal wolven dat er is, effectief naar een weerwolf verwijst. De rol van het slachtoffer wordt op dit ogenblik eveneens bekend gemaakt. Om het spel te starten, zal de eerste nacht de spelleider vermoord worden.
Het spel eindigt als ofwel
- er alleen nog weerwolven leven (weerwolven winnen)
- er alleen nog burgers leven die niet allen geliefden zijn (burgers winnen)
- alleen geliefden die met elkaar verbonden zijn nog leven (de liefde overwint)
Enkele belangrijke zaken:
* Gelieve actief te blijven gedurende het spel. Als er mensen zijn die niet actief meedoen, zorgt dat er voor dat het spel vaak niet meer evenwichtig is.
* Het moment tot wanneer de huidige dag/nacht staat zal aangeduid worden in de titel van de topic. De dag (bijvoorbeeld woensdag) duidt op de EERSTVOLGENDE dag van dat type, het uur duidt op een 24-UURS klok (dus: 12u is 's middags, 7 uur is 's morgens, 19u is 's avonds, etc.)
* Om het spel eerlijk te doen verlopen, gelieve geen posts te editen! Ook niet voor dt-fouten. Editen is zichtbaar, wie 3x zijn post edit, sterft.
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard.
In principe mogen doden ook nog meepraten en nog mee hints zoeken, maar niemand rechtstreeks beschuldigen. Restricted information mag niet uitgewisseld worden! Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.
De rollen:
1) een onbekend aantal burgers; (deze zullen in dit spel allen een speciale rol hebben).
2) een onbekend aantal Weerwolven; deze personen kunnen 's nacht besluiten iemand te vermoorden. Dit doen ze gezamenlijk (door middel van berichten, msn, praten, een apart forum oprichten of hoe dan ook, zolang niemand anders dit maar merkt). Vervolgens is er 1 weerwolf die de moord doorstuurt naar de spelleider.
3) een onbekend aantal Geliefden; Dit is een EXTRA rol. Naast hun gewone rol zijn ze dus ook geliefden. Dit houdt in dat als de ene sterft, de ander ook sterft van verdriet. Zij krijgen krijgen door middel van een bericht van de spelleider te weten dat ze elkaars geliefden zijn. Ze weten echter elkaars rol niet. Ook mogen de geliefden elkaar niet vermoorden (zowel overdag als burger als 's nachts als weerwolf).
4) een onbekend aantal Zieners; 's Nachts mag een ziener door middel van een bericht aan de spelleider informatie opvragen. Hij doet dit door 2 namen van levende spelers en één rol door te sturen, bvb speler A, speler B, weerwolf. De spelleider zegt dan er of minstens 1 van de spelers de gevraagde rol heeft. De ziener mag niet zichzelf opvragen. De ziener verliest zijn kracht als er 4 of minder spelers over zijn (zichzelf inbegrepen).
5) een onbekend aantal Beschermengelen; Deze persoon kan 's nachts 1 iemand beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen door wie dan ook (weerwolven, jager, wererat, heks, ...) overlijdt deze persoon niet en wordt hij of zij niet benadeeld door de aanval. Hij of zij kan wel door liefdesverdriet sterven. De beschermengel mag elke speler slechts éénmalig beschermen en mag enkel zichzelf beschermen als hij/zij niemand anders meer kan beschermen. Ook hij/zij stuurt 's nachts een bericht naar de spelleider.
6) een onbekend aantal Jagers; Als hij/zij wordt vermoord (door de burgers of weerwolven), mag hij/zij iemand anders vermoorden en deze mee het graf innemen. De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij/zij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
7) 1 Burgemeester; deze persoon wordt dit keer niet verkozen, maar is ook een geheime rol in deze versie! De stem van de burgemeester telt dubbel bij de stemming overdag.
8) 1 wererat: deze persoon bijt 's nachts mensen. Als hij een burger bijt, telt de stem van deze burger niet meer tot de wererat sterft of geneest. Als hij een weerwolf bijt, sterven zowel de wererat als de gebeten weerwolf. De wererat geneest definitief als hij behekst of betoverd wordt. Een wererat kan enkel winnen met de burgers en enkel als hij genezen is.
9) 1 magiër: deze persoon kan elke nacht iemand betoveren. De stem van deze persoon telt dubbel tijdens de volgende dag (dus voor 4 stemmen als dit de burgemeester is). Deze persoon weet dit niet behalve als het de wererat is. De magiër kan elke speler slechts éénmalig betoveren en zichzelf niet.
10) 1 heks: deze persoon kan elke nacht iemand beheksen. Deze persoon verliest zijn speciale rol tijdens die nacht, maar weet dit niet: de ziener krijgt verkeerde informatie, de beschermengel beschermt niet, de jager kan niet doden, de magiër kan niet betoveren, de weerwolf die de kill doorstuurt, kan niemand vermoorden. De burgemeester wordt hierdoor niet beïnvloedt aangezien hij overdag handelt, de wererat beseft wel dat hij genezen wordt. De heks kan elke speler slechts éénmalig beheksen en zichzelf niet. De heks wint met de burgers, maar haat hen ook, haar overwinning is groter naarmate er minder burgers overleven.
Bij twijfel:
beslist de spelleider (ik=Math Wolf). Discussiëren mag, maar ik ben de enige neutrale persoon in het spel die alle informatie heeft, dus ik beslis indien nodig.
Als je bij het nalezen van de regels op onduidelijkheden of dubbelzinnigheden stuit, laat het me weten!
Deelnemers:
Player: Manfred
Story: Manfred is een zwaar lispelende en stotterende tiener van Hollandse afkomst. Als kansarme, edoch buitengewoon intelligente straatjongen overleeft hij door te bedelen op straat. Aangezien hij sinds zijn 4e levensjaar op straat leeft (zijn familie heeft hem verstoten), heeft Manfred geleerd te overleven op de allerminste voedingswaarde mogelijk. In ruil voor een kruimeltje eten verkoopt Manfred mythische verhalen en legendes. Hoewel zijn vertellingen nagenoeg onverstaanbaar zijn, blijft zijn publiek vaak verstomd en verschrikt achter. Uit ervaring weet deze orthofonisch gehandicapte puber dat er in de harde wereld maar 1 wet geldt: Eten of gegeten worden.
Rol: ziener
PLAYER: Robbe
HISTORY:
Robbe leeft al zijn hele leven in het dorp. Als kind speelde hij op de speeltuin waar hij het liefste op het klimrek zat. Naarmate hij ouder werd, is zijn fascinatie voor klimmen gebleven en is hij de bergen rond het dorp beginnen verkennen. Op een dag, toen hij voor de zoveelste keer de Zwevelaarsspits beklom zag hij bij zijn aankomst op de top Karolien zitten, zijn buurvrouw. Ze sprak hem toe: "dit was de enige manier waarop ik met je kon spreken, ik wacht hier al 2 dagen." Inderdaad, Robbe was veel op pad en zelden in het dorp. Karolien vertelde hem dat het dorp opgeschrikt was door wezens die 's nachts burgers vermoorden en dat ze Robbe zijn vernuftigheid met vallen nodig hadden. Robbe excuseerde zich voor zijn afwezigheid en gaf Karolien zijn lunchpakket, ze zag er immers nogal uitgemergeld uit. Als geroutineerd alpinist droeg hij Karolien op zijn rug naar beneden zodat hij aan de vallen voor de wezens kon beginnen en niet in het minst, Karolien in een warm bed te stoppen.
ROL: burgemeester
Player: Senne
History: Senne heeft zijn hele leven al gespendeerd aan het opzoeken en onderzoeken van paranormale fenomenen. Hij is een wetenschapper in hart en nieren, zo heeft hij al verschillende vreemde situaties opgelost, altijd was er wel een logische verklaring. Aldus heeft hij bijvoorbeeld de verhalen van spoken ontkracht in het Duitse dorpje Draugur en graancirkels onderzocht in het Noorse Viljaringi. Toen hij hoorde van de weerwolven in Wakkerdam, vlak bij zijn geboorteplaats Wachdijk, huurde hij meteen een kamer in het plaatselijke hotel en begon met zijn onderzoek. Al snel had hij door dat het ditmaal niet mogelijk was om alles wetenschappelijk te verklaren, en begon hij zich voor te bereiden op het afslachten van alle weerwolven, om dit onverklaarbare fenomeen geheim te houden (zijn reputatie stond op het spel).
Rol: jager
player Brambeer
story Brambeer leeft al in het dorp van voor hij het zich kan herinneren. toen hij 12 jaar was raakte hij een van zijn ogen kwijt tijdens een aanval van een beer. Uit op wraak ging hij in de leer bij de lokale jager. Doordat hij maar een oog had en dus geen dieptezicht kon hij er maar niet in slagen om het schieten onder de knie te krijgen. Hij moet volledig vertrouwen op het zetten van vallen en ongemerkt door het bos bewegen. Rondsluipen is voor hem een tweede natuur geworden, wanneer hij in het dorp rondwandeldt ziet dan ook haast niemand hem. De dag voor zijn zestiende verjaardag slaagde hij er eindelijk in de beer te vangen in een van zijn vallen. Na zij wraak te hebben gehad besloot hij in de leer te blijven bij de jager wiens job hij nog geen maand later overnam na diens dood door een spijtig jachtongeval.
Rol: magiër
Player: Stanny
History: Als kind werd Stanny steeds bestempeld als seut, maar dat was slechts een masker dat hij droeg naar de buitenwereld toe. Op school vertelde hij dat hij blokfluitles volgde, in feite kreeg hij privélessen viool om zijn grote droom te kunnen verwezenlijken, namelijk het spelen van Il trillo del diavolo, een duivels technische vioolsonate van Giuseppe Tartini. Zijn vrienden dachten dat hij postzegels verzamelde, maar niets was minder waar. Hij verzamelde al jaren allerhande soorten lucifers en toebehoren. Zijn lievelingseten was volgens iedereen die hem kende rijstpap met bruine suiker, maar eigenlijk hield hij het meest van seitan. Toen hij 6 jaar geleden in het dorp kwam wonen, kocht hij de villa in de Hexadecimaalstraat met nummer 29A voor maar liefst €443556. Waar hij dat geld vandaan haalde, was voor iedereen een raadsel.
Rol: weerwolf
PLAYER: Gitte
HISTORY: Ergens in de buitenwijken van Wakkerdam woont Gitte met haar man in een oude boerderij. Het boerenleven kreeg ze van jongs af aan mee en Gitte was dan ook heel enthousiast toen ze een man ontmoette die diezelfde passie voor dieren deelt. Zo bevat hun boerderij niet enkel koeien, varkens en de gebruikelijke katten en muizen, maar er is ook plaats voor kippen, kuikentjes en enkele honden. Omdat het nogal zwaar is om met zijn tweetjes een boerderij te runnen, komen de kinderen uit het dorp in het weekend met veel plezier een handje helpen om een centje bij te verdienen. Na al het harde werk van overdag houdt Gitte ervan om 's avonds gezellig met haar man van een glaasje wijn te genieten en een filmpje te kijken. Als er niets leuks op tv is, brengt ze de avond door met tekenen of lezen.
ROL: beschermengel
PLAYER : Glenn
HISTORY : Deze gerenommeerde schrijnwerker is al van bij zijn geboorte een Wakkerdammer in hart en nieren. Hij brengt de meeste tijd door in zijn zelf gebouwde werkplaats waar hij de dorpelingen voorziet van uitstekende meubels. Ook werktuigen en zelfs muziekinstrumenten behoren tot zijn specialiteiten. Zijn Miranda zegt dat ook altijd : "Pa" zegt ze, "Zoals jij meubels, werktuigen en muziekinstrumenten maakt zo...", ja zo maakt hij meubels, werktuigen en muziekinstrumenten. Hij is als het ware de beste schrijnwerker van heel Wakkerdam. Bovendien was het vervaardigen van de prachtviool, die hij speciaal voor Stanny ontwierp, de basis voor een hechte vriendschap. Iedere zondag ochtend kan je deze 2 terugvinden op het plein, al luisterend naar dubstep, waar ze hun zelfgemaakt spel spelen. Een vreemd tafereel waarbij ze met houten balkjes smijten. Ze noemen het "dubben".
ROL: weerwolf
Player : Wannes
History : Weinig is van deze prediker bekend. Hij kwam ongeveer een maand geleden aan in zijn lange gewaad. Sindsdien probeert hij het volk te redden van hun ondergang door hun het licht te laten zien. Meestal tevergeefs. Hoewel hij gelooft in het woord van de Ene, is hij niet altijd zo geweest. Vroeger was hij een rokkenjager met succes. Verhalen gaan de ronde dat hij het liefdesspel beu was geraakt, andere zeggen dan dat hij zijn geslacht is verloren door het vele gebruik, nog andere zeggen dat hij vervloekt was door een heks nadat hij met haar dochter in bed was gedoken. Als men nu iets vraagt over zijn verleden, kijkt hij grim en zegt dat er een tijd van komen was en om op het rechte pad te komen, je het best soms scheef kunt gaan.
Rol: heks
Player: Necrock
History: Met zijn kleine, brede gestalte, had Necrock misschien niet de beste carrierekeuze gemaakt toen hij de lokale grafdelver werd. Vooral onder jongeren heerste het verhaal dat hij overduidelijk een dwerg was, en hij wou dat hij in een mijn aan het graven was. De enige reden voor zijn aanwezigheid in het dorp, zou zijn dat hij geen degelijke baard kan groeien en daarom door zijn mededwergen is verbannen. Jongelui vinden het dan ook hilarisch om met een valse baard bij hem aan te kloppen. Allemaal onzin, natuurlijk, en voor Necrock is het gewoon gespot met zijn korte statuur, wat van hem een verbitterde oude man heeft gemaakt. Als weerwraak durft hij wel eens eentje van dat krapuul levend begraven, gewoonlijk na een gezellig weekendje martelen. Ordehandhaving is, gelukkig, tamelijk betreurenswaardig in het dorp, en de autoriteiten gaan ervan uit dat veel jongeren het dorp maar saai vonden en het avonturierspad optrokken, om nooit meer van zich te laten horen.
Rol: wererat
Player: Nynek
History: Hoewel zijn gelaat nog jeugdigheid uitstraalt, is de rijzige, meestal somber ogende en teruggetrokken verschijning een gepensioneerde veteraan van vele oorlogen.
Van zijn oorsprong is niet veel geweten, want ondanks enige vlotheid in de omgang stoot eenieder op een muur rond zijn diepere gedachten, gevoelens en achtergrond. Wie al van het privilege genoten heeft zijn deurdrempel te mogen overschrijden, kon zich echter vergapen aan zijn wapenuitrusting en gouden sabels.
Het verhaal gaat dan ook dat hij als cuirassier bloed heeft zien en doen vloeien over de velden en heuvels van Centraal-Europa, in tochten die hem geleid hebben van Duitse burchten tot de oeroude slagvelden van Silezië en Bohemië.
Vermoed wordt dat zijn licht slepend linkerbeen en een immer verholen linkerhand souveniers van zijn métier zijn, die hem dan ook tot een vervroegd eervol ontslag hebben gedwongen. Nu houdt hij zich bezig met het kweken en africhten van paarden, en geregeld ziet men hem tegen een oranje zonsondergang huiswaarts keren, vermoeid maar met een blik van nostalgische voldaanheid.
Rol: ziener
Slimmy:
Als alleroudste inwoner van het dorp is Slimmy een legende in het hele land. Hij is een zeer vriendelijke en vrijgevige man die al jarenlang zijn rijkdom deelt met het hele dorp. Hoewel hij al jaren lang zijn zicht is kwijtgespeeld in een van de vorige weerwolven invasies is hij nog verbazend goed te been. De dorpelingen vermoeden dat hij zijn zicht heeft kunnen compenseren door het gebruik van de verboden zwarte magische kwaliteiten van weerwolven bloed. Dit weerwolven bloed is zeer zeldzaam dezer dagen omdat er al jaren geen weerwolven meer gespot zijn in het dorp. Deze geruchten worden gevoed door het feit dat hij elke nacht om 3 uur het huis verlaat en het bos in trekt. Iedereen die hem volgt verliest na een korte tijd het spoor.
Rol: weerwolf