Spam-Whores Politics

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Spam-Whores Politics

Post#16 » Mon Sep 06, 2010 1:40 pm

Pieter Belmans wrote:...
En met het gevaar om op de man te spelen. Of beter, ik weet dat ik dat nu keihard doe en laat dit argument daarom volledig los staan van wat ik hierboven zei. Maar ik hou van het adagium 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'. Zijn jullie (Nynek, Manfred) zélf responsabel? Ik krijg het op mijn heupen van de grote wereldverbeteraars die niet eerst met zichzelf beginnen. Jullie hebben de overheid al 45000 euro gekost. Gaan jullie volgend jaar een perfect jaar afleggen zonder 1 vak te moeten bissen?
Leuke nuancering wel. Spijtig genoeg ben ik de persoon niet die 2 bachelordiploma's op 4 jaar haalt, niet iedereen is daarvoor in de wieg gelegd he...

En ik zou absoluut dezelfde commentaar hebben als ik in een land als Spanje of Zwitserland (waar het toch net iets beter werkt) moest wonen, maar wie ben ik om commentaar op het buitenland te geven? Zoals je zegt, kijk naar jezelf, maar kijk dan ook naar de mensen en het volk rondom je... "eigen volk eerst!" is hier dan toch net iets te voor de hand liggend.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Re: Spam-Whores Politics

Post#17 » Fri Sep 10, 2010 12:25 pm

Manfr3d wrote:
Pieter Belmans wrote:...
En met het gevaar om op de man te spelen. Of beter, ik weet dat ik dat nu keihard doe en laat dit argument daarom volledig los staan van wat ik hierboven zei. Maar ik hou van het adagium 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'. Zijn jullie (Nynek, Manfred) zélf responsabel? Ik krijg het op mijn heupen van de grote wereldverbeteraars die niet eerst met zichzelf beginnen. Jullie hebben de overheid al 45000 euro gekost. Gaan jullie volgend jaar een perfect jaar afleggen zonder 1 vak te moeten bissen?
Leuke nuancering wel. Spijtig genoeg ben ik de persoon niet die 2 bachelordiploma's op 4 jaar haalt, niet iedereen is daarvoor in de wieg gelegd he...

En ik zou absoluut dezelfde commentaar hebben als ik in een land als Spanje of Zwitserland (waar het toch net iets beter werkt) moest wonen, maar wie ben ik om commentaar op het buitenland te geven? Zoals je zegt, kijk naar jezelf, maar kijk dan ook naar de mensen en het volk rondom je... "eigen volk eerst!" is hier dan toch net iets te voor de hand liggend.
Daarom maak ik de nuancering ook.

En op welke manier is het nu eigenlijk te verantwoorden dat er gepleit wordt voor een Europa van regio's waarin een economisch boerengat zoals pakweg Galicië en een metropool zoals de Randstad of Parijs samenwerken terwijl het blijkbaar onmogelijk is om onder dezelfde kerktoren overeen te komen?

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Spam-Whores Politics

Post#18 » Sun Sep 12, 2010 11:47 am

Omdat "samenwerken" op haar beurt ook weer genuanceerd wordt. Het ligt 'm in de gemeenschappelijke bevoegdheden waarover de onenigheden zijn.
Een Europa van regio's laat niet al zijn regio's "samenwerken" of "overeenkomen" tot de beslissing van de benoeming van de nieuwe burgemeester van pakweg Langemark-Poelkapelle.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Re: Spam-Whores Politics

Post#19 » Sun Sep 12, 2010 12:19 pm

Dat is dan toch volstrekt contradictorisch? Het is onmogelijk om iets triviaals als de benoeming van een burgemeester in de rand op te lossen, maar een gezamenlijk internationaal of socio-economisch beleid lukt opeens wel met de makkers van de N-VA aan het roer. Worden zij dan opeens de meesters van het grote compromis over lands- (of zeg ik vooruitlopend op de zaken en daardoor meteen de vinger op de wonde leggend beter regio-)grenzen heen?

Excuus voor de overdaad aan bijzinnen, heer De Wever zou echter trots moeten zijn.

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Spam-Whores Politics

Post#20 » Sun Sep 12, 2010 1:15 pm

Dat is helemaal niet contradictorisch. Het probleem ligt toch nog steeds in de samenwerking op eigen grondgebied, en helemaal niet in de samenwerking naar de buitenwereld? Eerst wandelen, dan lopen...
En daarbij heb ik N-VA niet eens vernoemd.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 82 guests