[Int. to Perf. Mod.] Bernoulli processen voor +2 uitkomsten

Forum van 1ste Master en 2e Master Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

[Int. to Perf. Mod.] Bernoulli processen voor +2 uitkomsten

Post#1 » Sun Apr 08, 2012 12:17 am

Ik ben bezig met de extra oefeningen voor performance modelling en heb iets nodig dat op een Bernoulli proces lijkt maar dan voor meerdere uitkomsten in plaats van de 2 die in het standaard Bernoulli proces zitten (wel of niet aankomen).

Nu had ik zelf al bedacht dat ik voor N uitkomsten met kansen misschien wel een gewijzigde kansdistributie kan gebruiken a la . De som van al deze is natuurlijk 1. Omdat ik er niet vanuit ging dat ik de eerste was die dit nodig had, ben ik wat gaan zoeken en kwam ik op het `Bernoulli scheme'. Verder zoeken bracht me niet veel meer op (toegegeven, verder dan de eerste paar resultaten heb ik niet gekeken).

Wat ik me nu afvraag, hoe vergelijk ik de IAT van 2 verschillende categorieën ( of )? In mijn geval is het het groter zijn van de ene IAT ten opzichte van de andere IAT, beide voor verschillende categorieen. Ik denk niet dat ze onafhankelijk zijn maar hoe houd ik daar rekening mee?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Int. to Perf. Mod.] Bernoulli processen voor +2 uitkomsten

Post#2 » Wed Apr 11, 2012 3:06 pm

Het klassieke bernouilli proces met meerdere categorieën volgt een multinomiale (vgl binomiale) verdeling:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multinomial_distribution" onclick="window.open(this.href);return false;

De rest van de vraag begrijp ik niet helemaal. Voor meer vragen / uitleg, je kent mijn emailadres (ik heb geen internet thuis, dus het kan dat een antwoord soms wat op zich laat wachten)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “1ste Master/2e Master”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests