soms ziet leven in 2D er anders ook wel vrij cool uit
http://www.ibiblio.org/eldritch/eaa/FL.HTM
Ik herinner me ook nog altijd het verhaaltje van de platluis in klassieke mechanica.
Moderator: Praesidium
't is natuurlijk een kwestie van hoe je de 2D wereld bekijktjoeri wrote:@Quintus Maximus: Als je 2 dimensies hebt om te bewegen, dan kan je dus ook nog wel opzij, het zou pas een probleem zijn als er maar 1 dimensie was.
Voor mijn idee zou dit dan een cirkel zijn die zich voortbeweegt als de rand van de fles in functie van de tijd. Heb ik eens ergens gehoord...joeri wrote:Jammer wel dat we geen Klein bottle kunnen maken (hoe zou dat er trouwens moeten uitzien als je als 4de dimensie de tijd neemt Math Wolf?)
Dat is correct. Voor de volledigheid kan ik nog toevoegen dat de begin- en eindpositie van de cirkel dezelfde zijn.Gert J. wrote:Voor mijn idee zou dit dan een cirkel zijn die zich voortbeweegt als de rand van de fles in functie van de tijd. Heb ik eens ergens gehoord...joeri wrote:Jammer wel dat we geen Klein bottle kunnen maken (hoe zou dat er trouwens moeten uitzien als je als 4de dimensie de tijd neemt Math Wolf?)
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests