[Velden]: Vraagjes werkblad 1 en 2

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
vreesje
Posts: 32

[Velden]: Vraagjes werkblad 1 en 2

Post#1 » Tue Dec 26, 2006 9:36 pm

Werkblad 1: Met welke conventie kiest men de anders arbitraire beginconstanten van de Legendrepolynomen? dus

Bij methode van Frobenius: kan s ook negatief zijn? Want anders geldt bij sommige oef s = -1 , 0 , 1
Nature uses only the longest threads to weave her patterns, so that each small piece of her fabric reveals the organization of the entire tapestry.
[Richard P. Feynman]

User avatar
Sven
Posts: 145

Re: [Velden]: Vraagjes werkblad 1 en 2

Post#2 » Tue Dec 26, 2006 10:24 pm

vreesje wrote:Werkblad 1: Met welke conventie kiest men de anders arbitraire beginconstanten van de Legendrepolynomen? dus
Ik geloof dat Katleen een gelijkaardige vraag ook al had gesteld, maar dan bij de theoriecursus. Waar idd ook en uit de lucht komen vallen. Ofwel hadden wij daar toen ook geen antwoord op, ofwel weet ik het niet meer
Bij methode van Frobenius: kan s ook negatief zijn? Want anders geldt bij sommige oef s = -1 , 0 , 1
Ik zie geen oefening waarbij s = -1 een oplossing is van de betreffende vgl. Welke oefening(en) bedoel je dan?

User avatar
Amben
Posts: 8

Post#3 » Wed Dec 27, 2006 11:08 pm

Eerste vraag: er bestaat wel een historische conventie voor die eerste coëfficiënt van de Legendrepolynomen, maar als ik me niet vergis staat die in elke term van de polynomen door de recursieformule. Dat zorgt er voor dat die bepaald wordt door uw rand- of beginvoorwaarden.
Tweede vraag: ja.
Physics is simple. Physicists are not. - Edward Teller

bert
Posts: 5

Post#4 » Sat Dec 30, 2006 8:11 pm

P(1) = 1 is, denk ik, de voorwaarde. Soms moet ge ze wel 0 kiezen uit convergentie redenen.

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 9 guests

cron