Page 3 of 5

Posted: Tue Jun 02, 2009 12:44 am
by christophe
wow check dees is
het begin is een beetje boring
maar blijf kijken want het is echt zot

http://www.youtube.com/watch?v=VjE0Kdfo ... annel_page

Posted: Tue Jun 02, 2009 12:49 am
by ben
christophe wrote:wow check dees is
het begin is een beetje boring
maar blijf kijken want het is echt zot

http://www.youtube.com/watch?v=VjE0Kdfo ... annel_page
Daar hebben we deze pagina voor: http://www.winak.be/forum/viewtopic.php ... &start=855

En ik heb inderdaad ooit een netlogpagina aangemaakt om van al die aanvraagmails af te zijn, maar da's zo'n twee jaar geleden denk ik. Ik vermoed dat de Ruben dus vooral opzoek is naar tienjarige meisjes.

Ben

Posted: Tue Jun 02, 2009 8:51 am
by Julie
Arme Ruben, zo wanhopig geworden :D
En tja Ben, ge ziet dat ze in ons klasje alles wel ontdekken precies, ge kunt het niet ontkennen :wink:
@christophe: Euhm, die Feigenbaum (haha) constante staat goed uitgelegd op de engelse wikipedia! Het is int kort eigenlijk gwn de limiet verhouding van elk bifurcatie interval tot het volgende. Ik weet niet of dat wel zo belangrijk is, wrs wel in de algemene chaostheorie, maar niet in deze cursus bedoel ik :D !
En je uitleg van hierboven lijkt me wel juist!
Die "Christophe is leuk" klinkt anders wel een beetje zielig, is dat omdat niemand anders dat zegt dat je jezelf daar toch van probeert te overtuigen ofzo :wink: ? Ik heb in mijn cursus ook regelmatig zo'n dingen staan als "Pieter is tof", en "de wereld is kaka" van Pieter tijdens de les...

Posted: Tue Jun 02, 2009 11:18 am
by rubenvb
Julie, ik merk juist op da ge een quote van ENGELSMAN Oscar Wilde in het F**** Frans vertaald hebt...?

:evil:

Posted: Tue Jun 02, 2009 12:16 pm
by christophe
ben wrote:
christophe wrote:wow check dees is
het begin is een beetje boring
maar blijf kijken want het is echt zot

http://www.youtube.com/watch?v=VjE0Kdfo ... annel_page
Daar hebben we deze pagina voor: http://www.winak.be/forum/viewtopic.php ... &start=855
Pff spelbreker, dit forum is toch bedoelt om te spammen? LAME

Posted: Tue Jun 02, 2009 12:39 pm
by rubenvb
Ik kan het niet laten:
LAME = http://lame.sourceforge.net/

We have eggs, bacon, SPAM and SPAM,
SPAM, SPAM, eggs, and SPAM,
....

Posted: Tue Jun 02, 2009 12:43 pm
by Fristi
nenee, als ge spamt, doet da dan in algemeen, dan kan de rest meegenieten ^^

Het gebeurt nl. zo veel dat de fysici da doen ;)

Posted: Tue Jun 02, 2009 1:17 pm
by amy
om uiteindelijk nog eens voor een keertje ontopic te blijven :) , nog eens een vraagske...
Ik ben zo nu die relativistische botsingen aant leren é, enneuh.... is da nie zo kei nutteloos omda da helemaal geen Van Dyck vraag lijkt? allez, alsk nog tijd heb leer ik da wrs er toch nog bij hé, maar ik wou eens weten wa jullie dachten. (christophe dacht ook da da zou w gevraagd denk ek)

Posted: Tue Jun 02, 2009 1:20 pm
by christophe
hey

heeft van Dyck vorig jaar niets gevraagd over botsingen? ik dacht toch van wel? dat is ongeveer identiek aan de verwerking van klassieke fixed target botsingen in een afgesloten stelsel zoals vorig jaar in mechanica 1

mijn examenvraag ging daar alleszins niet over

Posted: Tue Jun 02, 2009 1:43 pm
by christophe
ook is dat deel van die botsingen belangrijk om dat dat de eerste experimentele bevestiging van speciale relativiteit was

Posted: Tue Jun 02, 2009 9:02 pm
by Shiro
Bij botsingen staan er zo net wat teveel grote formulekens naar mijn goesting :shock:
Ik kan me wel voorstellen dat hij dat zou vragen, maar nooit dat hele stuk denk ik.

Hierbij nog een vraagsken van mij: wat wordt er juist bedoeld met dat er met een bepaalde verstrooiingshoek één of twee botsingen kunnen overeenkomen?

@christophe: dat van die oppervlakte van de sneeuwvlok vond ik ook raar, aangezien je naar mijn idee zelfs op de tekening al kunt zien dat de oppervlakte een beetje toeneemt. Misschien bedoelen ze gewoon dat dat verwaarloosbaar is tegenover de toename in omtrek?

@amy: Amy, er staat een lelijke eend in mijn cursus op het midden van een blad en die leidt mij af. Wat doet die daar?? :roll:

Vele groentjens van Caroline :]

Posted: Tue Jun 02, 2009 10:06 pm
by Julie
Heeft er al iemand een antwoord op mijn vraag van pag 46? Ben ik nog vergeten vragen aan Ben :? ...

Posted: Tue Jun 02, 2009 11:09 pm
by christophe
Hey makkers,

@Caroline
Als je kijkt naar de denkbeeldige botsingsellips
dan zijn er bij bepaalde posities van de ellips tov de oorsprong 2 snijpunten, van de impulsvector van het eerste deeltje na de botsing, met de ellips mogelijk, die stellen 2 verschillende mogelijkheden voor waar er behoud van impuls is.

de ellips is gewoon de verzameling mogelijke oplossingen (x en y coördinaten zijn de x en y componenten van de impuls) van de botsing die uit de vergelijkingen komt

na verdere analyse onderaan p 144 blijkt dat de andere vectoren ook een voorstelling hebben op de ellips

Dat is tenminste mijn interpretatie.

Posted: Wed Jun 03, 2009 9:32 am
by Julie
Moeten wij zo'n oefeningen kunnen als die van september 2007 op de tuyaux :shock: , want dat zijn er precies 2 andere dan de rest en ik weet niet echt hoe ge die moet oplossen :? ...

Posted: Wed Jun 03, 2009 10:58 am
by amy
@ cristophe: volgens mij vraagt da da toch nie zenne allez, tis gelijk caroline zegt, da zijn echt super veel grote formules... (maar ok, ik leer het wel,pfff...)

nog een vraagske trouwens, als die nu dienen lyapunov exponent vraagt, verwacht die dan eigenlijk da we van p 155 tot p169 geven (met uitzondering van p 166 en de helft van p167. Want ff serieus.... ik wil da exame echt wel afkrijge binne de 4 uur é seg....

@Caroline: er staat een lelijk varken in mijn cursus op p 137, daar hebt gij zeker niks mee te maken é?
(en volgens mij was da geen eend.... )

@Julie: zo een vragen hebbe wij tijdens het jaar ook nie gehad é, dus ik neem aan da sandra nie zo een bitch is da die nu zoiets zou vragen (ik kan die ook nie )