WINAK Robocode challenge

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

WINAK Robocode challenge

Post#1 » Wed May 06, 2009 5:53 pm

Dag beste WINAKkers,

De voorbije weken zijn Jinx en ik in het grootste geheim bezig geweest met een nieuw project: de WINAK Robocode challenge.

Robocode is een "spel" waarbij het de bedoeling is om de AI te schrijven voor een robot, en deze robot te laten vechten tegen andere robots in een kampioenschap. Vechten gebeurt door een computersimulatie waarbij elke robot tegen elke andere robot 10 rondjes vecht, en de robot die het meeste punten verzamelt in die rondes is de winnaar. De programmeertaal die gebruikt wordt is Java, en de interface om een robot te schrijven is bijzonder eenvoudig, dus iedereen met een minimale programmeerkennis kan deelnemen aan dit spel!
Robocode is volledig gratis, dus iedereen kan meedoen! Voor meer informatie over Robocode, installatie-instructies en tips om je eerste robot te schrijven, verwijs ik jullie naar de officiële Robocode website.

Omdat het een natuurwet is dat elke informaticus houdt van robots, leek het ons leuk om een intern WINAK kampioenschap op te zetten om voor eens en voor altijd te bepalen welke WINAKker later verantwoordelijk zal zijn voor het schrijven van de eerste rogue robot AI.

Daarom hebben wij een competitie opgezet. Voor meer informatie, om in te schrijven en om deel te nemen is er maar één adres:
http://www.winak.ua.ac.be/robocode/

Dat de beste (ik dus) moge winnen!

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#2 » Wed May 06, 2009 9:37 pm

Bot geupload, wanneer is devolgende battle?

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#3 » Thu May 07, 2009 10:06 am

Als Jinx de zijne heeft geupload zal ik eens de resultaten berekenen :).

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#4 » Thu May 07, 2009 1:15 pm

om de fysici & wiskundigen aan boord te krijgen. Ik ben met mijn botje ongeveer 90% bezig met de wiskunde juist te krijgen en dan 10% om te programmeren (wat ook echt het simpele aspect is). Dus laat u niet doen en doe gewoon mee! tis echt leuk en uitdagend!
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#5 » Thu May 07, 2009 2:29 pm

Jinx wrote:om de fysici & wiskundigen aan boord te krijgen. Ik ben met mijn botje ongeveer 90% bezig met de wiskunde juist te krijgen en dan 10% om te programmeren (wat ook echt het simpele aspect is). Dus laat u niet doen en doe gewoon mee! tis echt leuk en uitdagend!
100% mee eens.
Heb veel in de knoei gezeten met acceleratie en goniometrie tijdens het schrijven van mijn bot. Ik had zelf nog nooit in Java geprogrameerd en dat viel ook heel goed mee. Geen reden dus om niet mee te doen.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests