Zoals de meesten van jullie wel hebben gemerkt is de opgave voor ons project een van de meest vage die we al gezien hebben. Er zitten vaagheden en veel onduidelijkheden in.
Vooral het laatste stuk betreffende de meterstand was vaag. Ik heb gemaild om te vragen om meer uitleg, dit is wat ik kreeg:
Code: Select all
Deze timer waarover je spreekt is de opnamedatum van de meterstand, deze bepaalt van de nieuwe en vorige meterstand het tijdsinterval voor je verbruik. Wanneer een klant of een monteur een meterstand noteert, dan is dit de opnamedatum.
Deze meterstand wordt echter nooit dezelfde dag nog in het systeem geregistreerd. De datum van registratie is de 2de datum (bv registratiedatum van de meterstand).
Stel dat er vandaag een monteur mijn meterstand komt opnemen, dan is de opnamedatum 11/11/2008. Als deze morgen geregistreerd wordt in het systeem, dan is de registratiedatum 12/11/2008.
Je hoeft zelf geen functionaliteit te voorzien dit de meterstand berekent. De meterstand wordt altijd opgegeven door de "gebruiker" van jouw systeem.
Dus de meter begint inderdaad wel te "lopen" als die geplaatst wordt, maar dat "lopen" hoef je niet te programmeren.
Om het verbruik te berekenen moet je 2 meterstanden van elkaar aftrekken. Altijd de nieuwste meterstand - de vorige stand. Je berekent dan het verbruik van die periode.
Je zal dus verschillende verbruiken hebben vanaf 3 meterstanden.
Fristi