Keuzevakken 08/09

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#46 » Wed Sep 17, 2008 1:51 pm

valt computer architectuur nu in het 1e of 2e semester?

[volgens lesserooster niet in het 1e, volgens de opleidingsonderdelen van 2008-2009 wel in het 1e semester]

edit: Lineaire en economie mochten precies wel omgekeerd worde... :p
wie wil er nu nog tot 18.15 wiskunde ligge volge...
mr ok tis iig al beter dan de vakke same late valle. daarvoor zeker dank ^^, nu kank ze effectief beide volge

ik wist trouwes ni da 2e bachelor ook al bedrijfseconomie kon kiezen?

@Pieter. wissele?^^
ik mag wel wa meer nikse op unif. [kgeef u wel gelijk als ge zou zegge lineaire en economie om te wissele... er zijn veel 3e jaar me lineaire, mr kdenk geen 2e jaar me economie. och ja. kan nog vanalles gebeure, school is nog ni begonne]
ik heb 3.30u springuur op ma, di en vrijdag. wo van 10.45-18.15 en vrijdag van 14-18.15. Er valle nu toch tenminste nog maar 2 vakke same... tja eige fout. being gt-er sucked xd. miss is studeren volgend jaar

to much editing can mess up a post. sorry

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#47 » Wed Sep 17, 2008 3:31 pm

voor wie het aanbelangt:
We hebben in dezelfde OC het volgende beslist:


studenten die het credit computernetwerken gedurende het academiejaar 2007-2008 (of vroeger) niet hebben gehaald, maar wel het credit computersystemen:
deze studenten volgen het vak computernetwerken in de 2de bac en vervangen computernetwerken in hun 1ste bac door het keuzevak Computerarchitectuur uit de 2de ba. (let wel, deze studenten kunnen in de toekomst het vak computerachtitectuur niet meer kiezen) en door het extra project Computerarchitectuur zoals voorzien voor de studenten modeltraject 2de bachelor.


mvg
C.Blondia

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#48 » Fri Sep 19, 2008 5:50 pm

Dees heb ik gekregen bij de goedkeuring van mijn studie programma.

De onderwijscommissie heeft besloten om het vak "computernetwerken" te vervangen door het vak 2BINF-20 "computerarchitectuur+practicum" twv 6sp. Je zal hier dan voor het laatstgenoemde vak worden ingeschreven. Je zal dit wel zelf in blackboard moeten aanpassen.

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#49 » Fri Sep 19, 2008 5:56 pm

Als ik het dus goe begrijp moeten de gebuisden CN hierna dan nog eens doen voort 2e jaar en geldt dat dus voor het 1e ...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#50 » Fri Sep 19, 2008 6:55 pm

Op de vraag of ik aan numerieke en lineare mocht deelnemen ondanks dat ik gebuisd was voor calculus:
Beste,
De volgtijdelijkheid van calculus --> lineaire en numerieke lineaire algebra zullen we niet in rekening brengen.
Ook de 69 punten zal wellicht door de OC aanvaard worden. Dien je dossier maar in .
Ik ga nu persoonlijk wel enkel lineare numerieke int eerste semester doen, maaar tis miss nuttig da anderen dit ook weten
Last edited by Fristi on Fri Sep 19, 2008 7:59 pm, edited 1 time in total.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#51 » Fri Sep 19, 2008 7:30 pm

Aha, dus alsnog geen Inleiding C++. Hiep hiep hoera voor de universiteit!

Komt Computerarchitectuur er dan nog 's bij in het eerste semester? Dan hebben we nog meer les dan vorig jaar, zeker diegenen met economie en fysica. Als computerarchitectuur 4 uur, hebt ge dan 36 uur les. Nuja, er is nog altijd geen prof voor dat vak, dus probably wordt het noodgedwongen verschoven naar het 2e semester :).

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#52 » Fri Sep 19, 2008 9:42 pm

Fristi wrote:Op de vraag of ik aan numerieke en lineare mocht deelnemen ondanks dat ik gebuisd was voor calculus:
Beste,
De volgtijdelijkheid van calculus --> lineaire en numerieke lineaire algebra zullen we niet in rekening brengen.
Ook de 69 punten zal wellicht door de OC aanvaard worden. Dien je dossier maar in .
Ik ga nu persoonlijk wel enkel lineare numerieke int eerste semester doen, maaar tis miss nuttig da anderen dit ook weten
Er ware vorig jaar ook mense in onze klas die numerieke en lineaire algebra volgde en calculus nog moeste doen, dus kwist ni da er volgtijdelijkheid voor was. Valle lineaire en numerieke beide int 1e semester? Er staat toch alleen maar lineaire op het lesserooster?

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#53 » Fri Sep 19, 2008 10:26 pm

jah I know
maar ge hebt lineare en ge hebt numerieke lineare, wist gwn ni zeker meer welke het was en heb dan maar gegokt omdak te lui was het na te kijken, heb dus slecht gegokt :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

jeroen
Posts: 5

Post#54 » Sat Sep 20, 2008 4:14 pm

@fristi en sebbe

merci om da te laten weten da ze geen rekening gaan houde met de volgtijdelijkheid
kgaan wss ook den algebra van het 1ste semester doen
dan valt het nog onder de 66 studiepntn en moet ik niks bijbetalen

man ik zijn ziek

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#55 » Tue Sep 23, 2008 9:11 pm

Fristi wrote:jah I know
maar ge hebt lineare en ge hebt numerieke lineare, wist gwn ni zeker meer welke het was en heb dan maar gegokt omdak te lui was het na te kijken, heb dus slecht gegokt :P
Dees weet ge wrs dan ook
vorig jaar was lineaire en numerieke 1 groot vak onder de naam numerieke lineaire van 9 SP

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#56 » Tue Sep 23, 2008 9:22 pm

Yeah , I know, nu ist gesplitst, maar nu da blijkt da ons 2de semester zo chill is miss toch alletwee doen. Al ons vakken zitten int eerste semester gepropt >.>

Moete nu comp. archi meerekenen in de 12SP van keuzevakken of niet?
Want ik hoor tegenstrijdige dingen en ben te lui om te tellen :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#57 » Tue Sep 23, 2008 9:43 pm

Lol
Hoe moeilijk kan het zijn om tot 48 of 42 te tellen? xd
tamzak!
informatici e, nix mee aan te vange!

Bij mij is het iig een keuzevak.
Het valt btw int 2e semester. Da hebbe ze ons daarstraks in de les toch verteld, maar da weet ge wrs ook al *vraagt zich af wrm hij ook alweer op het forum zit, right bezigheid*

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#58 » Tue Sep 23, 2008 10:07 pm

Vragen ivm volgtijdelijkheid aan wie moete die gesteld worden?
Telt da onder 'gt-aanvraag problemen' en dus C.Blondia?

Miss kank ze hier ook ineens stellen:
Tkan zijn da sommige al beantwoord zijn. sorry daarvoor. ik kan ni alles onthouden. Ik ben ni geslaagd voor Numerieke, Lineaire, Databases, Databases Project en Uitbatingssystemen. Kan ik volgende vakken volgen of ni [volgens volgtijdelijkheid kank geen enkel vak volgen, maar kheb al ander dinge gehoord. Och ja, kkan altijd probere natuurlijk, maar swat]

Hier benk al zeker van:
- Databases [zelfs als da mocht was da wrs af te rade i guess?]
- WP [dit mocht niet dachtek?]
Hier nog ni:
- Bachelor eindwerk
- Inleiding gedistribueerde systemen
- Gevorderde programmeertechnieken

Iig kga er zeker nog is voor mailen en laat het antwoord nog wel weten. en ga het zeker nog wel is probere ervoor in te schrijve xd. Wa valt er te verlieze ^^
[maar naar wie nu e. Blondia of...?]

edit:
Fristi wrote:ben te lui om te tellen :P
De verplichte vakken van het 2e komen op 48 SP ;)
[GP: 6, MEB: 6, Uitbatings: 6, DB: 4, AEC: 6, Project DB: 5, Lineaire: 5, NLA: 4, CN: 6 => 6+6+6+4+6+5+5+4+6=48]
Dus het is een keuzevak

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests