Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Post#1 » Tue Jun 05, 2007 7:54 pm

Geupdate door gl3nn

Alles wat in deze post stond klopte niet echt meer. Daarom maar alles verwijderd.

Ik raad aan als voorkennis :
-PHP + Mysql voor project databases.
-Matlab voor NLA. (Veel uitleg krijgt ge niet )
-De c++ uit 'inleiding tot c++' is voldoende om aan gevorderd programmeren te beginnen.
-Voor het keuzevak Computerarchitectuur moet ge best wel al goed overweg kunnen met logisim. Dit wordt dan later nog aangevuld met verilog. Dit vak heeft geen examens, enkel projecten. ( Vond ik persoonlijk awesome )
-Machines en berekenbaarheid gaat verder op talen en automaten.
-Voor databases kunt ge es wa info zoeken over LISP en SQL. SQL is vrij simpel en ge krijgt daar voldoende uitleg over, LISP is vrij wazig en daar krijgt ge naar mijn mening ni zoveel uitleg over.

-Economie, Uitbatingsystemen & Fysica hebben allemaal geen voorkennis nodig. Zijn allemaal redelijk gemakkelijk en Uitbatingsystemen is bovendien zéér interresant.

Heb dit maar vlug ff getypt, dus als ge nog vragen hebt : shoot !
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#2 » Tue Jun 05, 2007 10:04 pm

Ja, leer zeker een PHP site (heel basic) maken want daar overrompelen ze u nogal mee in't begin en ge moet da allemaal maar vanzelf kunnen.
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

Michael Cochez
Posts: 54

Post#3 » Sat Jun 09, 2007 7:47 am

Moet dat echt php zijn of mag dat ook een andere scripttaal zijn waarmee ge websites kunt genereren?

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#4 » Sat Jun 09, 2007 10:43 am

Michael Cochez wrote:Moet dat echt php zijn of mag dat ook een andere scripttaal zijn waarmee ge websites kunt genereren?
zolang ge het maar op de fenix kunt gebruiken ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#5 » Sat Jun 09, 2007 12:24 pm

tis op de plantijn, niet op de fenix.
En je moest php gebruiken. Je mocht enkel javascripts/oid gebruiken om de schoonheid van site te verbeteren. Maar dit moest je kunnen weglaten, en dan moet de site nog werken...
Je zal dus sowieso PHP moeten gebruiken

Michael Cochez
Posts: 54

Post#6 » Sat Jun 09, 2007 10:22 pm

Ik heb het niet zo begrepen op gesloten standaarden/systemen, dus zeker geen asp.
Ik had gedacht aan python, ik heb daar nen boek van en dan kan ik die eens verder doornemen.

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#7 » Sat Jun 09, 2007 10:26 pm

"Helaas", het moet php zijn :p

www.php.net ;)
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#8 » Sun Jun 10, 2007 10:08 am

Michael Cochez wrote:Ik heb het niet zo begrepen op gesloten standaarden/systemen, dus zeker geen asp.
Ik had gedacht aan python, ik heb daar nen boek van en dan kan ik die eens verder doornemen.
Python is wel leuk :) Ma dit moet PHP zijn dus ;)
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Post#9 » Fri Aug 27, 2010 12:34 pm

kan iemand vertellen in hoeverre dit nog klopt ?

als ik iets nuttig wil bekijken wat doe ik dan het beste.. PHP bekijken ofzo ?
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Re: Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Post#10 » Fri Aug 27, 2010 1:06 pm

Dat project is bij ons een C++ project geworden, geen PHP nodig tot het derde jaar (databases & webtechnologie).

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Post#11 » Fri Aug 27, 2010 2:59 pm

Bij ons was het vrij-naar-keuze (Academiejaar 2009-2010, recenter dus dan VFlicka), maar het was wel een web-project. Maw iedereen heeft PHP gekozen.

Je had het wel evengoed in een andere programmeertaal kunnen doen (python, ruby). Of zelfs geen web-applicatie voor gemaakt maar een desktop client (C++, python, C, .net, ...), maar dat was niet echt een goed idee en dat heeft dus niemand gedaan. (Allez, sommige hadden facebook integratie, wat dus niet in PHP is als ik me niet vergis, en wij hadden ook een desktop client in python, maar dat was maar als extraatje)
Wat wel een vereiste was dat je zelf alle queries schreef en dus niet een ORM (django, ruby on rails, ...) mocht gebruiken.
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Post#12 » Fri Aug 27, 2010 3:48 pm

html/css/.. Klinkt stom maar komt altijd van pas. Je heb javascript en dan kunde door naar Ajax technieken (bekijk ev. jQuery, kunt de javascript stap eventueel overslaan). Meesten hebben dit zowel gebruikt bij databases.

Wij hebben ipv php Java gebruikt me servlets, my advice? Take php..
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Handige voorkennis voor aanvang 2e Bachelor Informatica

Post#13 » Sat Sep 17, 2011 2:49 pm

K nu ik 2de bachelor afgerond heb :

Php & Mysql/Postgresql checken had het handigste geweest. ( Voor project databases in het 2de semester )
In het 1ste semester is het gewoon handig als ge nog weet wa ge in Talen en automaten hebt gezien, omdat machines en berekenbaarheid daar op voort bouwt. Voor de rest is met goede inzet 2de bac ni zo moeilijk.

Ik raad ook aan LA niet te verschuiven naar 2de zit, want bij NLA hebt ge wel redelijk wa kennis nodig van LA. Verder raad ik aan veel tijd te steken in de projecten van NLA, want die zorgen er echt wel voor da ge En bezig zijt me de leerstof En al met goede punten kunt starten aan het examen vermits die best wel op veel staan. 40% ofzo.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests