[GS] Design schrijven

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#16 » Sun Feb 17, 2008 4:38 pm

hmm..men eigen handschrift will solve that :D

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#17 » Sun Feb 17, 2008 5:14 pm

Super Duck wrote:Maar ik wil dat object georienteerd maken, dus met wel dezelfde naam.. Receivers kan je dus niet in UML weergeven?
En die in, out, en inout, wat voor parameters zijn dat in oberon? (waar er enkel waarde parameters(gok 'in') en variabele parameters (gok 'inout') zijn)
Ik heb niet gezegd dat je het niet object-georienteerd kan maken he, ik zou gewoon geen exact dezelfde identifiers gebruiken voor procedures, aangezien dit in Oberon niet kan (het is wsl ook niet nodig om bv 2 create procedures te hebben en indien je dit toch wil noem die tweede dan createExt ofzo). Voor de rest doe je het gewoon zoals in je voorbeeld, je vermeldt de receiver niet aangezien je (zoals Robbe heeft gezegd) de methodes groepeert per ADT.

Gebruik dus ook bij de parameters 'in' en 'out', waarbij in gewoon een waardeparameter is en out een variabele parameter (in en out dient dus gewoon om aan te geven wat voor soort parameter het is).

En ivm het UML diagramma: ik heb dat iig nooit gedaan (en had toch 15 of 16/20 op het eindtotaal), maar teveel werk kan nooit kwaad natuurlijk (zolang het juist is :)).

PS. Het design vertelt dus wat je met het ADT kan doen, zonder overbodige details over de implementatie te vermelden.
@Super Duck: die vermelding van 'INTEGER' bij keyType kan je dus mss best weglaten.
[i]"Everything should be made as simple as possible, but not simpler."[/i] - Albert Einstein

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#18 » Thu Feb 21, 2008 12:41 am

In C++ bestaan er geen receivers, daar kan je gewoon met een 'this' pointer aan je object. De methodes (procedures) declareer je zo:

return-type KlasseNaam::Methode(type parameter, ...)
{
...
return this->variable;
}

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron