[Prog]Problemen bij het vak `Inleiding programmeren`

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Jerre
Posts: 22

Post#16 » Sun Jan 07, 2007 7:07 pm

Ik kan goed typenn 8) (die dubbele n is 1 n maar mn pc haperde :) )

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#17 » Sun Jan 07, 2007 7:14 pm

drugs! druuuuuugs! DRUUUUUUUUUUUUUUUUUGS!
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

Jerre
Posts: 22

Post#18 » Sun Jan 07, 2007 7:19 pm

waar?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#19 » Sun Jan 07, 2007 7:30 pm

laten we niet aan quote spamming doen :P
en ook wat on topic blijven :)

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#20 » Sun Jan 07, 2007 7:55 pm

Norfolk wrote:laten we niet aan quote spamming doen :P
en ook wat on topic blijven :)
ff aangepast ... ik werd duizelig van die genestelde quotes :)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

Jerre
Posts: 22

Post#21 » Sun Jan 07, 2007 8:13 pm

die genestelde quotes (mm vergelijking oberon ^^) vond ik juist boeiend ;)

Teun
Posts: 216

Post#22 » Tue Jan 09, 2007 12:16 am

Iets at ik me op het examen zelf pas afvroeg. Is er een reden waarom een pointer niet naar een integer of real of ... kan wijzen?

Ik zie niet veel toepassingen, maar het lijkt me geen problemen te geven, mocht dat geïmplementeerd zijn in oberon.

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#23 » Tue Jan 09, 2007 12:44 am

da's gewoon nutteloos...
nen integer enz pakke minder (of eveveel) plaats in dan ne pointer... (behalve ne longreal dan)...
maar dan nog, we zouden twee geheugenplaatsen verspillen ipv één, voor een type da toch ni uitgebreid kan worde, deze types kunne ni groeien of krimpen, ze zullen steeds evenveel plaats innemen, eender welke input...
Het toelaten hiervan zou dus slechts leiden tot inefficiënte code, wat juist de bedoeling is van gestructureerd programmeren om dit tegen te gaan...
vandaar dus...
Dat lijkt mij de reden, maar wie ben ik natuurlijk?

Teun
Posts: 216

Post#24 » Tue Jan 09, 2007 1:05 am

je zou met veschillende pointers naar een en dezelfde variabele kunnen wijzen. vergelijk eht met bijvoorbeeld stackpointers/basepointers/.. die wijzen naar een 'geheugenadres' dat wordt voorgesteld als een integer.

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#25 » Tue Jan 09, 2007 2:27 pm

Adelbert wrote:da's gewoon nutteloos...
nen integer enz pakke minder (of eveveel) plaats in dan ne pointer... (behalve ne longreal dan)...
maar dan nog, we zouden twee geheugenplaatsen verspillen ipv één, voor een type da toch ni uitgebreid kan worde, deze types kunne ni groeien of krimpen, ze zullen steeds evenveel plaats innemen, eender welke input...
Het toelaten hiervan zou dus slechts leiden tot inefficiënte code, wat juist de bedoeling is van gestructureerd programmeren om dit tegen te gaan...
vandaar dus...
Dat lijkt mij de reden, maar wie ben ik natuurlijk?
integer is wel een pak groter dan een pointer ze :]

In c++ kunt ge wel pointers naar whatever zetten, integers, doubles, functies, ...

En "gestructureerd programmeren" moogde ni zegge van den Arickx ;)
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#26 » Tue Jan 09, 2007 8:00 pm

INTEGER = 2 bytes,
LONGINT = 4 bytes,
LONGREAL = 4 bytes,
POINTER = 4 bytes (geloof'k)...
ni?

en wrm moge we da ni zegge?

Teun
Posts: 216

Post#27 » Tue Jan 09, 2007 8:06 pm

EagleEye812 wrote:
Adelbert wrote:da's gewoon nutteloos...
nen integer enz pakke minder (of eveveel) plaats in dan ne pointer... (behalve ne longreal dan)...
maar dan nog, we zouden twee geheugenplaatsen verspillen ipv één, voor een type da toch ni uitgebreid kan worde, deze types kunne ni groeien of krimpen, ze zullen steeds evenveel plaats innemen, eender welke input...
Het toelaten hiervan zou dus slechts leiden tot inefficiënte code, wat juist de bedoeling is van gestructureerd programmeren om dit tegen te gaan...
vandaar dus...
Dat lijkt mij de reden, maar wie ben ik natuurlijk?
integer is wel een pak groter dan een pointer ze :]

In c++ kunt ge wel pointers naar whatever zetten, integers, doubles, functies, ...

En "gestructureerd programmeren" moogde ni zegge van den Arickx ;)
Aha, zie je wel dat dat nog niet zo'n slecht idee van me is.

gestructireerd programmeren mag je wel zegen, je mag de term alleen niet gebruiken om naar procedureel programeren te verwijzen, wat in die context zeker niet het geval was.

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#28 » Tue Jan 09, 2007 8:11 pm

Adelbert wrote:INTEGER = 2 bytes,
LONGINT = 4 bytes,
LONGREAL = 4 bytes,
POINTER = 4 bytes (geloof'k)...
ni?

en wrm moge we da ni zegge?
Longreal is 64bits ofwel 8bytes (in oberon toch iig)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#29 » Tue Jan 09, 2007 8:34 pm

Adelbert wrote:da's gewoon nutteloos...
nen integer enz pakke minder (of eveveel) plaats in dan ne pointer... (behalve ne longreal dan)...
maar dan nog, we zouden twee geheugenplaatsen verspillen ipv één, voor een type da toch ni uitgebreid kan worde, deze types kunne ni groeien of krimpen, ze zullen steeds evenveel plaats innemen, eender welke input...
Het toelaten hiervan zou dus slechts leiden tot inefficiënte code, wat juist de bedoeling is van gestructureerd programmeren om dit tegen te gaan...
vandaar dus...
Dat lijkt mij de reden, maar wie ben ik natuurlijk?
Kzou nu ni zeggen daget nutteloos is :p. Het maakt je integer gewoon dynamisch.

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#30 » Tue Jan 09, 2007 9:03 pm

Maar wat is het punt van een dynamische integer?

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests