[CG] hiddenline

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Kemblin
Posts: 78

hiddenline

Post#1 » Wed Jul 05, 2006 11:32 am

ok, kben alvast wa bezig voor men 2e zit maar der is me iets niet duidelijk, wat is nu juist de volgorde om de transformaties uit te voeren bij hidden line
Ik dacht eerst zo

viewing trans => backface => hidden line => perspectief/parallel

maar in hidden line gaan ze der wel vanuit dat het oogpunt op 0 0 0 ligt dus zou ik het hidden line algoritme moeten laten lopen voor de viewing transformatie, maar hoe kun je dan backface culling als preprocessing gebruiken ??

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Wed Jul 05, 2006 3:44 pm

viewing backface projectie triang hidden

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#3 » Wed Jul 05, 2006 5:22 pm

Voor de hidden line die wij moesten implementeren was het zoals shinta zei:
Viewing => backface => projectie => hidden line (image precision)

Voor de andere hidden line die we zagen is het:
viewing => backface => hidden line (object precision) => projectie

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests